Adsense Hilang Ke Kalau Tukar Domain?


Fara bercadang sama ada akan bertukar ke 
faradidi.com atau faradidiblog.com

Bila faradidi.com tu dia macam pendek sangat kan? Ke ok sahaja.

Sebenarnya, dah lama dah pasang niat nak bertukar kepada domain sendiri ni tak jadi-jadi. Banyak jugak buat research di internet. Macam-macam perkara baik dan ngeri fara baca tentang selepas tukar domain. Fara ada juga tanya kawan-kawan, tapi ramai yang adsense approve selepas tukar domain. Kes fara, adsense approve masa pakai blogspot. 

Fara risau dua perkara, kalau misalnya bertukar ke dot com.

1. Pageview akan turun kaw kaw ke?
2. Adsense akan hilang dan kena reapply balik ke?
Yelah nak apply adsense bukan senang kan.
Isu no. 2 tu lah yang paling risau sebenarnya.

Untuk yang dah berpengalaman, boleh beri fara pencerahan tak? 
Boleh ceritakan cerita korang selepas tukar domain apa jadi?


Post a Comment

12 Comments

  1. Entah ek, cubalah tanya Puan Sunah hehehehe...

    ReplyDelete
  2. Fikir baik-baik, bukan senang nak dapatkan Adsense Approval.. so jgn sia-siakan, adsense hanya akan berfungsi berdasarkan domain yg telah diluluskan. klu berlaku masalah tak dapat den nak nolong...hahaha
    boleh rujuk:https://adsense.googleblog.com/2018/10/continuing-to-strengthen-quality-of.html

    ReplyDelete
  3. Leya takutkan 2 perkara tu, terus apply domain dulu.. biar dalam 3 bulan baru leya apply adsense terus dapat. Heee

    ReplyDelete
  4. shida takde pengalaman lagi huhuu..kena tanya pada yang lebih pakar ^_^

    jemput fara..join segmen shida ye :)
    http://www.duniashida.com/2020/06/segmen-bloglist-2020-blog-shida.html

    terima kasih.
    siap follow #345

    ReplyDelete
  5. faradidi.com je dah ok...nama yang senang nak ingat dan tak confuse, "eh ada blog ke takde kat belakang faradidi tu ek?"

    ReplyDelete
  6. Terfikir juga nak ada domain sendiri. Tapi bila fikir GA tu macam terkubur niat tu.

    ReplyDelete
  7. sy xde pengalaman bab2 ni..
    tp boleh cuba kot..
    ade risiko tu yg risau.. =')

    ReplyDelete
  8. Tak sabar nak tahu lanjutan, tapi takkan sampai bebila tak berdomain kan....merasa jugakla berdomain, mesti leh settle bab adsense tuuu.. InshaALLAH..........

    ReplyDelete