Ais Kepal Ala Zaman Dulu-Dulu di The Straits Kopitiam Johor

Ais Kepal di The Straits Kopitam
Baru-baru ini, Farah dan rakan blogger yang lain berkesempatan menghadiri majlis pembukaan rasmi The Straits Kopitiam. Sungguh meriah sangat haritu dan Farah dapat rasa pelbagai menu-menu menarik. 

The Straits Kopitiam ni terletak di NSK Ulu Tiram. Lokasinya berhampiran dengan McDonald Ulu Tiram, dekat sangat dengan McD tu, belakang dia aja! Jadi kalau ada yang suka membeli belah di NSK Ulu Tiram tu singgah lah makan di The Straits Kopitiam ni.


Kedai ini membawa konsep seperti Kopitiam di Pulau Pinang.. Maklumlah di Johor ni tak banyak konsep kopitiam yang macam tu.. Lagi satu di sini ada menu istimewa iaitu Ais Kepal guys!! Selepas ini, korang dah tak payah susah susah nak pergi Penang untuk rasa Ais Kepal.. Di Johor sekarang dah ada okay.. Kita rasa The Straits Kopitiam je yang ada menu ais kepal di Johor. Belum lagi kedai yang ada menu ni.


Blogger Farahain menikmati Ais Kepal dengan berselera sekali!
Jadi, korang boleh lah mengimbau ke nostalgia zaman dulu-dulu makan ais kepal ni kan. Macam-macam warna tau ada ais kepal ni.. Korang boleh pilih ya.. Harga ais kepal di sini murah je.. RM2.80!!

Harga Ais kepal! Flavour dia semua sedap!😍
Bukan itu sahaja, mereka pun ada pelbagai jenis makanan tradisional yang lain.Antaranya, Nasi Ambang, Laksa Johor, Ais Kacang, Penang Asam Laksa, Mi Udang, Cendol Penang, Mee Siam Kuah Singapore dan kuih muih yang enak serta menyelerakan.

Penang Cendol!😋
Laksa Johor, Asam Laksa dan Mi Udang!😘
Nasi Ambang dia sumpah sedapp sangat! Yang ni very recommended! Masa Ramadan boleh cuba nanti!!👍👍👍
Kuih Muih disini memang sedap! Kopi pun kaw memang sedap! 👍👍👍
Korang mesti tertanya tanya tentang harga makanan di The Straits Kopitiam ni macam mana kan. Apa yang kita boleh kata. Harga dia sangat berpatutann lepas tu makanan pun sedap! Nah yang di bawah ni kita sertakan beberapa harga dan menu yang kita sempat snap..






Selain itu, sempena Ramadan yang akan datang dua tiga hari lagi ni kan. The Straits Kopitiam ada tau set makanan untuk Ramadan istimewa yang korang kena cuba iaitu mereka ada set Rewang Beriyani siap air ok! Satu set ni korang boleh makan 3 atau 4 orang! Sedap guys!


Kemudian, siapa peminat nasi ambang! Ha siap termasuk air sirap limau selasih lagi! Hanya RM9.80 sahaja! Berbaloi guys!!! Ajaklah kawan-kawan dan keluarga buka puasa di sini Ramadan nanti!


Untuk maklumat lanjut/berita menarik:

Lokasi:
The Straits Kopitiam,NSK Ulu Tiram,
Lot No 16, KM20, Jalan Kota Tinggi,
81800 Ulu Tiram, Johor

Waktu Operasi:
10pagi - 10malam

Facebook:
https://www.facebook.com/Thestraitskopitiam/

Instagram:
https://www.instagram.com/thestraitskopitiam/

Post a Comment

2 Comments

  1. tengah-tengah panas dpt pekena ais kepal tu memang syok habis. mengimbau kenangan sungguh. nikmatnya lah kan.

    ReplyDelete