Pizza Bonito Flakes di Moonlight Cake House

Japanese Pizza @ Moonlight Cake House
Siapa suka makan pizza cuba angkat tangan 🙋 Petang-petang ni sedap jugak kan kalau makan pizza. Semua mesti suka makan pizza kan. Tapi untuk hari ni Farah nak memperkenalkan satu flavour pizza yang unik dibawa khas dari Moonlight Cake House. Pizza ni unik dan korang mesti cuba. So far, restoran lain macam belum pernah je buat pizza macam ni. 

Menu di atas itu ialah 'Japanese Pizza'. 

Sebelum ini, korang mesti makan pizza yang topping dia pepperoni, shredded chicken, hot dog, olives, bell pepper dan sebagainya. Untuk Japanese Pizza ni, topping dia ialah bonito flakes atau nama lainnya ialah Katsuobushi

Bonito flakes ni dia selalu ada atas takoyaki tu. Ada yang berpendapat bonito flakes tu macam serbuk kayu lah, ulat lah, lemak lah. hahahah sedangkan benda tu hanyalah diperbuat daripada isi ikan yang dikeringkan serta disalai. Kemudiannya, diparut halus. Jadilah bonito flakes tu.

Ikhlas dari hati, rasa Japanese Pizza ni memang menepati citarasa kita, tambahan lagi rasa gabungan bonito flakes tu dengan cheese dan roti pizza yang lembut tu. Crust pizza pun tak terlalu tebal. Just nice. Kita memang suka pizza yang thin mcm New York style. Kita bagi rating 5/5.

Pizza ni berharga RM20.65. Sizing dia macam regular pizza biasa. Tapi sungguh gitu pada kita lah kalau korang beli berbaloi dengan harga macam tu dan rasa pizza yang sedap. Bila korang order je pizza ni, dia akan hidangkan korang dengan panas-panas dan bonito flakes tu masih bergerak lagi. Seronok tengok. Dia bukan bergerak sebab dia hidup ya. Sebab dia terlalu ringan bila wap panas tu naik dia bergerak gerak lah. 

Nah kita zoom in gambar pizza dia. Sedap takk?! 😋
Kalau nak cuba, silalah pergi di mana-mana outlet Moonlight Cake House terdekat dengan anda.
Terima kasih. Siapa yang dah cuba tu nak bagi review kat bawah ni pun boleh!

Post a Comment

6 Comments

  1. eee saya dah cubaaaaa...saya sukaaaaa! rasa bonito flakes yang lazat dilengkapkan oleh roti pizza yang lembut walau dah duduk lama atas meja...sedapppp!

    ReplyDelete
  2. Jommm le dating makan pizzaaaa....

    ReplyDelete
  3. kelantan tkde. tapi memang nampak mengancam betul !

    ReplyDelete
  4. lain dr yg lain pizza dia. Menarik.

    ReplyDelete
  5. kite suka pizza tapi bonito flakes tak minat..
    kalo beli takoyaki pun buang bonito flakes..

    ReplyDelete